Інформаційна відкритість місцевих програм громад Харківського регіону (інфографіка) | АНАЛIТИЧНИЙ ЦЕНТР «ОБСЕРВАТОРІЯ ДЕМОКРАТІЇ»

Інформаційна відкритість місцевих програм громад Харківського регіону (інфографіка)

Наскільки відкритою і доступною є інформація про місцеві програми та їх фінансування на офіційних сайтах 56-ти громад Харківської області? Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» розробив картографічну візуалізацію результатів порівняльного аналізу рівнів інформаційної відкритості програм територіальних громад.

За обраною методологією, до категорії високого рівню інформаційної відкритості віднесені громади, офіційні сайти яких містять окремі розділи (підрозділи) «Бюджет» та «Програми» з актуальним на 2021-й рік наповненням, що значно спрошує для зацікавлених громадян пошук необхідних документів. Середній рівень інформаційної відкритості присвоєний тим громадам, де відповідних спеціальних розділів немає або є лише один з них, але знайти документи на сайті все ж можливо (хоча для цього доведеться відшукати рішення саме тих сесій місцевої ради, на яких прийняті програми та бюджет, і уважно передивитися всі додатки до них). Низький рівень відкритості означає, що або громада не має власного сайту, або на ньому відсутня у відкритому доступі відповідна інформація щодо затверджених місцевих програм та поточного бюджету, або інформація представлена частково.

На підготовлених картах громади з високим рівнем відкритості позначені зеленим кольором, середнім рівнем – жовтим, низьким рівнем – червоним.

Міські територіальні громади Харківської області (17)

Серед 17-ти міських громад регіону одна взагалі не має власного сайту (Південноміська), ще одна блокує відкритий доступ до розділу «Документи», вимагаючи реєстрації (Дергачівська), а у Барвінківській громаді затверджений міський бюджет опубліковано без додатків (у яких повинна міститися інформація про фінансування місцевих програм). Найбільш «user-friendly» сайти, з яких легко і зручно дізнатися необхідну інформацію щодо міських програм розвитку та їх фінансового забезпечення – у Зміївської та Куп’янської громад. 

Детальніше – у матеріалі «Інформаційна відкритість програм міських громад Харківського регіону».        

Селищні територіальні громади Харківської області (26)

У найбільш багаточисленній категорії – селищних громад (26) – лідерами за рівнем інформаційної відкритості є 3 громади (Золочівська, Малинівська, Шевченківська). Більшість громад (14 з 26-ти) відносено до проміжної категорії «середнього рівня», – це коли необхідна інформація на сайті громади є, але її пошук для користувачів ускладнений відсутністю відповідних розділів і необхідністю вручну перебирати різні рішення сесій селищних рад та додатки до них. Категорія «низького рівня» відкритості включає 7 громад, на сайтах яких немає усієї необхідної інформації, а також ще 2 громади (Безлюдівська та Височанська), які досі взагалі не мають власних сайтів.

Детальніше – у матеріалі «Інформаційна відкритість програм селищних громад Харківського регіону».

Сільські територіальні громади Харківської області (13)

Жодна з 13-ти сільських громад Харківського регіону не може похвалитися високим рівнем інформаційної відкритості. Низький рівень (з повною або частковою відсутністю у відкритому доступі необхідних документів щодо місцевих програм та їхнього фінансування) характерний для 7-ми громад, причому дві з них (Вільхівська і Липецька) взагалі не мають сайтів.

Детальніше – у матеріалі «Інформаційна відкритість програм сільських громад Харківської області».

Загалом, варто відзначити, що досі власних сайтів не мають 5 громад Харківщини (8,9% від загальної кількості громад регіону). Частково це може пояснюватися тим, що ці громади були створені лише в минулому році, а не протягом 2015-2019 років у порядку добровільного об’єднання. Низький рівень інформаційної відкритості, в цілому по області, характерний для 19-ти (33,9%) громад, середній – для 32-х (57,1%), високий – для 5-ти (8,9%).

 

Аналітичний центр «Обсерваторія демократії».

Матеріал підготовлений в рамках проекту «Promoting Democratic Elections in Eastern Ukraine», який реалізується за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED).  Зміст публікації не обов’язково відображає точку зору NED і є предметом виключної відповідальності Аналітичного центру «Обсерваторія демократії».